י וַיֵּצֵא יַעֲקֹב, מִבְּאֵר שָׁבַע; וַיֵּלֶךְ, חָרָנָה.

מבאר האור החיים הקדוש

אמרה התורה שוב שיעקב הלך לחרן לאחר שאמרה זאת בפרשה הקודמת בכדי לספר מה שאירע איתו בדרך
אך שואל שאם זו הסיבה למה כתבה התורה וילך חרנה הרי אין זה נצרך לעניין ועוד הרי מה שקרה איתו בדרך היה קודם לכן ויש פה הקדמת המאוחר?
ועוד מוסיף לשאול למה אמרה התורה חרנה ולא לחרן.  והגם שזה אותה משמעות עדיין נצרך לבאר מדוע נכתב בלשון זו דווקא?

מסביר האור החיים הקדוש

יעקב אבינו לא היה צריך ללכת לחרן אלא מאחר שיצא מבאר שבע קפצה לו הדרך וכביכול חרן הגיע אליו וזוהי הלשון וילך חרנה שחרנה הלך אליו.