{א} וְהָיָה֙ כִּֽי-תָב֣וֹא אֶל-הָאָ֔רֶץ אֲשֶׁר֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ נֹתֵ֥ן לְךָ֖ נַֽחֲלָ֑ה וִֽירִשְׁתָּ֖הּ וְיָשַׁ֥בְתָּ בָּֽהּ:
{ב} וְלָֽקַחְתָּ֞ מֵֽרֵאשִׁ֣ית | כָּל-פְּרִ֣י הָֽאֲדָמָ֗ה אֲשֶׁ֨ר תָּבִ֧יא מֵֽאַרְצְךָ֛ אֲשֶׁ֨ר יְהֹוָ֧ה אֱלֹהֶ֛יךָ נֹתֵ֥ן לָ֖ךְ וְשַׂמְתָּ֣ בַטֶּ֑נֶא וְהָֽלַכְתָּ֙ אֶל-הַמָּק֔וֹם אֲשֶׁ֤ר יִבְחַר֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ לְשַׁכֵּ֥ן שְׁמ֖וֹ שָֽׁם:

שואל האור החיים הקדוש

אם תחילת הציווי הוא ולקחת כלומר הבאת ביכורים היה צריך לכתוב תקח בלי ו החיבור מאחר שכאן התחלת הציווי.

מבאר האור החיים הקדוש

יש כאן כמה ציווים

א' לדעת שלא בכוחו ובעוצם גבורתו מקבל את הארץ אלא השם הוא הנותן ועל מנת שנקבל עול מלכותו
ב' להוריש את הארץ מיושביה אויבי השם גם אם אין חוסר במקום
ג' ישיבת הארץ שרבו מעלותיה
ד' לקחת – הבאת ביכורים