🕎 דבר תורה לחנוכה 🕎

כתוב בגמרא מסכת שבת דף כ"א ע"ב:
"ת"ר: מצות נר חנוכה – נר איש וביתו.
*והמהדרין* – נר לכל אחד ואחד.
*והמהדרין מן המהדרין* – ב"ש אומרים: יום ראשון מדליק שמנה, מכאן ואילך פוחת והולך. וב"ה אומרים: יום ראשון מדליק אחת, מכאן ואילך מוסיף והולך".

ולכאורה צ"ב – מדוע למצוות הדלקת נר חנוכה יש יותר צורות לקיים את המצווה בהידור מאשר שאר המצוות?

1) ה"בית הלוי" אומר שהסיבה שלמצוות הדלקת נר חנוכה יש יותר צורות לקיים את המצווה בהידור, זה מכיוון שהחשמונאים דאגו להדליק את המנורה בהידור עם שיעורי עובי הפתילות שהיה נהוג להשתמש עבור המנורה בבית מקדש, כאשר אין באמת שיעור מסויים של עובי פתילות המעכב את הדלקת נרות המנורה.

2) ה"ברוך טעם" אומר שלמצוות הדלקת נר חנוכה יש יותר צורות לקיום המצווה בהידור מכיוון שהחשמונאים חיפשו להדליק דווקא בשמן מהודר – בשמן מפך שמן טהור, למרות שטומאה הותרה בציבור ויכלו להשתמש בכל פך שמן אחר שהיה ברשותם.

שיהיה לכולנו –

🍩חג חנוכה שמח🍩